Lokalebooking til overnatning på skoler

Her finde du relevante oplysninger omkring booking af lokaler til midlertidig overnatning på skoler.

I Fredericia kommune er der mulighed for indkvartering med overnatning på en række skoler.

Hvis du ønsker at låne en skole til overnatning til et foreningsarrangement, skal du kontakte den enkelte skoles tekniske serviceleder, for at høre om det er muligt. Kontakt skolen minimum 6 uger før arrangementet, men gerne før.

Servicelederne kan give dig yderligere oplysninger om lokalerne, og oprette bookingen. Du skal huske selv sørge for, at foreningen eller du er oprettet i halbooking som bruger. Hvis I ikke har en bruge kan det gøres via hjemmesiden. Link til halbooking: Fredericia bookingportal.

Her under kan du læse hvad du skal være opmærksom på i forbindelse med booking af lokaler til overnatning, fx. forhold omkring anmeldes til brandgodkendelse samt kontakt oplysninger til de enkelte skoler.

Opmærksomhedspunkter
  • Skoler
    Skoler med mulighed for overnatning og kontakt oplysninger kan ses i (+) menuen under teksten. Her er også oplysningerne, der angiver et vejledende maksimum for antal overnattende per matrikel hvis hele skolens kapacitet er ledig.

• Pris
    Prisen er 25 kr. per overnattende person dog minimum 1.250kr per overnatning.

• Tidsfrister. Meddelelse af overnatning til brandgodkendelse
    Senest 2 uger før første overnatning
    Senest 4 uger før første overnatning ved deltagelse af 150 personer eller flere

• Brandgodkendelse kræver følgende oplysninger
    - Beskrivelse af arrangement
    - Oplysning om antallet af personer
    - Brand og evakueringsinstruks (rekvireres ved skolen tekniske serviceleder)
    - Ordensregler (rekvireres ved skolens tekniske serviceleder)
    - Driftsjournal (rekvireres ved skolens tekniske serviceleder)

Anmeldelse af arrangement med henblik på brandgodkendelse kan ske via mail kommunen@fredericia.dk i emnefeltet skal der stå: Anmeldelse af midlertidig overnatning.

• Særlig sikkerhedsbestemmelser
    Ved overnatning til mere end 50 personer indsendes også Belægningsplan (rekvireres ved serviceleder). Dette skal gøres senest 3 uger før første overnatning.
    Ved overnatning til over 150 personer skal der være fast vågen vagt

• Kontrakt mm.
    Skolen tekniske serviceleder fremsender kontrakt og skema til oplysning om overnattende deltager.
    - Kontrakten skal underskrives efter aftale med serviceleder
    - Efter overnatning afleveres skema til oplysning om overnattende deltager, hvorefter der afregnes med stedet personale

• Fysisk møde med gennemgang af lokaliteten
    Forud for overnatningen holdes et møde med skolens tekniske personale hvor praktiske forhold gennemgås, herunder bandanlæg, flugtveje, lys mm. Mødet aftales i kontakten med stedet.

• Afslutning og afregning
    Ved afslutningen mødes ansvarlige med skolens tekniske personale og gennemgår afleveringen i forhold til fejl og mangler i henhold til kontrakt og ordensregler. Ved fejl og mangler opkræves ekstra gebyr.
    Afregning af arrangementet fremsendes.

Erritsø Fællesskole
Fjordbakkeskolen