Slå adgang med tegn til/fra

Teknisk udvalg

Drift, vedligehold og overvågning af Fredericia Kommunes natur, miljø, byrum og infrastruktur og natur er Miljø- og Teknikudvalgets primære opgave

Teknisk udvalg mødes ni gange om året, hvor de tre planlægges som temamøder og de resterende planlægges som primært driftsmøder.

Du finder mødekalenderen for udvalget her på siden.

 

Medlemmer
Christian Bro

Christian Bro (A)

Formand
christian.bro@fredericia.dk
Tlf: 20 85 01 92

Karsten Byrgesen

Karsten Byrgesen

Næstformand

karsten.byrgesen@fredericia.dk 
Tlf: 50 69 34 36

David Gulløv

David Gulløv (A)

david.gullov@fredericia.dk 
Tlf.: 4199 4813

Palle Dahl

Palle Dahl (O)

palle.dahl@fredericia.dk
Tlf.:2326 2831

Kenny Bruun Olsen

Kenny Bruun Olsen (V)

kenny.olsen@fredericia.dk
Tlf: 25 47 04 97
Udvalgets opgaver

Udvalget tager sig af den umiddelbare forvaltning af det tekniske område med følgende opgaver:

  • Kommuneplanlægning i samarbejde med Økonomi- og Erhvervsudvalget (indstillinger til Økonomi- og Erhvervsudvalget og Byrådet vedrørende forslag til og endelig vedtagelse af planer).
  • Lokalplanlægning i samarbejde med Økonomi- og Erhvervsudvalget (indstillinger til Økonomi- og Erhvervsudvalget og byrådet vedrørende forslag til og endelig vedtagelse af lokalplaner).
  • VVM (indstillinger til Økonomi- og Erhvervsudvalget og byrådet vedrørende forslag til kommuneplantillæg med VVM-redegørelse og endelig vedtagelse).
  • Strategier mv. vedrørende kommunens fysiske udvikling herunder byudvikling og erhvervsudvikling (indstillinger til Økonomi- og Erhvervsudvalget og Byrådet vedrørende indholdet af strategier mv.).
  • Plan- og udstykningsmyndighed vedrørende arealanvendelse i forhold til gældende lovgivning og plangrundlag.
  • Byfornyelsesmyndighed.
  • Byggemodningsprojekter (undtagen kommunale boligområder).
  • Byggesager.
  • Bygnings- og boligregisteret.
  • Udstykningskontrol.
  • Byggeri og ændret anvendelse i landzone.
  • Dispensationer fra lokalplaner m.v.
  • Campingpladser.
  • Kolonihaver.
  • Anlæg inden for udvalgets eget område.
  • Den kommunale vognpark.
  • Overordnet trafik- og parkeringsplanlægning.
  • Drift af kommunale veje, cykelstier, fortove, pladser inkl. gasværksgrunden, strande og parker inkl. Volden.
  • Vejmyndighed på offentlige veje og private fælles veje.
  • Parkeringsbekendtgørelse.
  • Hyre-, rute-, og fragtbilkørsel.
  • Trafiksikkerhed.
  • Kollektiv trafik.
  • Vejbelysning.
  • Udlån og udleje af lokaler i kommunale ejendomme til foreninger m.v.
  • Drift af Videnparken.
  • Serviceafdelingen.
  • Klimaskærm.
  • Drift og vedligeholdelse af:
    Sundhedshuset
    Bülows Kaserne
    Rådhuset
    Meldahls Rådhus
    Øvrige administrative bygninger (undtagen bygninger der henhører under et konkret fagområde).
  • Projektforslag, for-projekt og hovedprojekt samt udførelse af bygge- og anlægsarbejder inden for udvalgets område.
  • Samarbejde med private og selvejende institutioner inden for udvalgets område.
  • Samarbejde med frivillige organisationer og lignende inden for udvalgets område.
  • Udarbejder forslag og foretager indstilling til Økonomi- og Erhvervsudvalget og byrådet om politikker og takster inden for udvalgets område.
Teknisk udvalgs mødekalender

Møder i Teknisk udvalg i 2024:

  • 2. januar
  • 29. januar
  • 4. marts
  • 8. april
  • 6. maj
  • 3. juni
  • 19. august
  • 16. september
  • 4. november
  • 25. november
Træffetid for formanden

Du har mulighed for at få en snak med formanden for Teknisk Udvalg, Christian Bro.   
Du er velkommen til at tage kontakt på e-mail christian.bro@fredericia.dk eller i dagtimerne på tlf. 2085 0192.

Alle er velkomne til at stille spørgsmål eller få snak om alt det, som udvalget arbejder med.

Personsager går en udvalgsformand ikke ind i, men Christian hjælper meget gerne videre.