Slå adgang med tegn til/fra

Lyng Rollespil

Lyng Rollespil er et kommunalt fritidstilbud til børn og unge fra 4. klassetrin og opefter.

Der er tilknyttet 4 pædagoger og en stor gruppe frivillige. Deltagerantallet i Lyng Rollespil ligger omkring de 150 - og vi er ca. 100 deltagere på en spilaften. Børn og unge fra andre kommuner kan deltage i rollespillet på samme vilkår, som hvis de bor i Fredericia.

Hvor:
Højmosen fritid
Højmosevej 11
7000 Fredericia

Hvornår:
Der er rollespil hver torsdag, fra 18.00 – 21.00 - dog ikke på helligdage eller skolefridage. Der er vinter pause fra efterårsferien (uge 42) frem til første torsdag i marts, hvor vi starter igen.

Hvordan:
Rollespillet er bygget op som en kampagne (Talansar kampangen), der kører i en forårs- og efterårssæson fra den første torsdag i marts til sommerferien - og efter sommerferien frem til torsdagen før Efterårsferien. Der afvikles ugelejr 2 uge i skolernes sommerferie.

Hvis man er ny:
Hvis man er ny, skal man blot møde op torsdag aften mellem 17.30 og 17.45, spørg efter Mette og hun vil tage godt imod jer. Alt efter alder og erfaring skal man spille i en bestemt gruppe til at starte med. Det gøres for at den nye spiller kan blive introduceret til spillet og reglerne. 

Lyng rollespil har lånevåben som vi stiller til rådighed de første 3 gange. Man må evt. meget gerne tage eget udstyr med.
Man er altid velkommen til at tage kontakt til personalet for yderligere info

Priser
  • Spillere til og med 7. klasse, er prisen 350 kr. frem til sommerferien.
  • Spillere fra 8. klasse og opefter, er prisen 250 kr. frem til sommerferien.
Tilmelding

For at deltage i Lyng rollespillet skal man være tilmeldt.
Man skal dog ikke som ny være tilmeldt de første 2 spilgange. De er prøve gange og er derfor gratis.

Har du brug for hjælp, kan du kontakte Therkild Egeskov på: therkild.egeskov@fredericia.dk

Trin 1 - Opret Profil:

  • OBS!! Når du trykker på Opret Profil og indtaster oplysninger på det nye medlem, skal du bruge det samme mobilnummer ved BÅDE telefon og mobil!
  • Skriv venligst den e-mailadresse, som klubben skal kontakte jer på ift. medlemstilbud, ændring af kortoplysninger mm.
  • Opretter du et medlem på vegne af dit barn, bedes du taste barnets navn og fødselsdato!

Trin 2 – Vælg abonnement:

Efter at have gennemført profiloprettelse, skal du nu:

  1. Vælge et abonnement nedenfor
  2. Logge på med tilsendte oplysninger (du har modtaget en mail med en adgangskode – brugernavnet er din e-mail)
  3. Taste dine kortoplysninger

Du kan se handelsbetingelser for abonnementet ved at klikke her

Hjælp til Indmeldelse/betaling

Har du spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med betaling/indmeldelse, så mød os:

  • Torsdag kl. 18.05 – 18.20 ved Lyng Rollespil.
Arrangementer og events

Her finder du tilmelding til vores forskellige arrangementer.
Hvis man ikke allerede har oprettet en profil, skal dette gøres først under tilmelding

Tilmelding sommerlejr

Her finder du tilmelding til vores forskellige arrangementer.

 

Information sommerlejr

Ugelejr lyngrollespil 2022. 

Praktiske informationer
Der vil være 4 medarbejdere tilstede hele ugen – og derudover en del frivillige fra Lyng Rollespil, som børnene kender fra Torsdagsrollespillet samt en fantastisk gruppe af forældre, som kommer og hjælper os med praktiske ting enten før, under eller efter lejren. 

Overnatningen på lejren foregår i egne telte. Vi vil opfordre til, at I lader børnene selv snakke om, hvem der sover hvor og med hvem. 

Vi vil kraftigt opfordre til, at børn under 7. klasse lader deres mobiltelefon blive hjemme. Det vil til enhver tid være muligt at låne en telefon for lige at ringe hjem. I forhold til forældrebesøg har det de foregående år antaget et omfang, hvor vi desværre må lukke ned for det, da det forstyrrer rollespillet for meget. Lad ungerne spille rollespil - og forkæl dem så, når de kommer trætte hjem efter en begivenhedsrig ugelejr.  
Vi vil have tændt for lejr-mobilen hele ugen: 23 32 55 05. 

I forhold til mad vil der under tilmeldingen være mulighed for at afkrydse hvis man er vegetar eller har allergi. Der vil blive taget hensyn og sammensat menu til vegetarer osv. men vær opmærksomme under dette punkt, da vi har brug for at kende antallet. 

Medicin skal håndteres centralt, i forhold til gældende lovgivning hvis man er under 18 år. og derfor skal Torben (pædagog) kontaktes ved ankomst. Personalet udleverer det hele ugen. 

Deltagelse og betaling: 
For at deltage i lejren skal man som minimum gå i 4. klasse før sommerferien 2022.
For deltagere under 18 år er prisen 1200 kr.
For deltagere over 18 år er prisen 900 kr. 
Man tilmelder sig her på siden under fanen Tilmelding sommerlejr.
Tilmeldings- og betalingsfrist: 23. juni. Transporten til og fra lejren sørger man selv for.

Tid og sted: 
Lejren starter onsdag, den 6. juli kl. 12.00. 
Vi slutter søndag den 10. juli kl. 12.00. 
Vær opmærksom på at ankomst og afhentning 
er udover det oplyste start og slut tidspunkt  

Adressen er:
Hylkedam spejderhytte
Hylkedamvej 54  -  5591 Gelsted

Ankomst og afhentning: 
Der er ankomst onsdag mellem kl. 10.00-12.00.
Vi forventer, at man som forældre hjælper med at sætte telt op og får sit barn ”installeret”. Når I ankommer, vil der være nogle af vores unge frivillige, som vil guide jer i forhold til, hvor man skal slå telt op osv. Vi vil bede om, at I som forældre har forladt stedet senest kl. 12.00. Vi har en del lejrregler og info, som vi skal havde formidlet til deltagerne, inden vi starter på selve spillet. Vores erfaring er, at det går bedre, når forældrene har forladt området. 
Afhentning søndag er fra 11.00-12.00.
I forhold til afhentning om søndagen er det vores ønske, at I som forældre ikke kommer før efter kl. 11.00. Alle skal deltage i den fælles oprydning, runde ordentligt af og sige pænt farvel og tak. Når børnene bliver afhentet, skal I som forældre selv nedtage eget telt. Hvis i gerne vil give en tørn med i den fælles nedtagning af lejrene, så er man meget velkommen til at komme inden klokken 11.00 og hjælpe os.  

Spejdercenteret er bestemt ikke bygget til at håndtere den meget trafik i forhold til ankomst og afhentning. Det er vores håb, at i som forældre vil møde denne udfordring med tålmodighed og overbærenhed. Vi plejer at udpege nogle trafikregulatorer som vil gøre deres bedst til at få det til at glide bedst mulig. 

Info om selve rollespillet:
Læs mere på lyngrollespil.dk   
facebook: Rollespil i Lyng

Forældrehjælp:
Forældre hjælpen står for alle praktiske opgaver hele ugen, så som madlavning og rengøring. Deres indsats gør at det pædagogiske personale og de frivillige kan fokusere på børnene og selve spillet. Vi har i flere år haft en kerne af forældre som har stået for koordineringen og planlægning. 
De har brug for hjælp på enkelte dage. Vi kan kun opfordre til at man kontakter dem (facebook: Rollespil i Lyng), hvis man vil støtte den begivenhed ugelejren er. 
Vi håber igen i år flere af jer forældre vil sende lidt kage med jeres børn, så der er til eftermiddagshygge og forkælelse.

Kontakt:
Man er altid meget velkommen til at kontakte os, hvis man har spørgsmål eller lignende:
therkild.egeskov@fredericia.dk – mobil 23 32 55 05

Vi glæder os til at se jer til en dejlig og spændende uge med rollespil fra morgen til aften
 

Workshop for de ældste deltagere

Workshoppen er et tilbud til de ældre rollespillere og er et sted, hvor man kan komme og forberede spillet, eller blot være sammen med andre rollespillere - uden at spille rollespil. Man skal gå i 7. klasse og opefter, for at deltage i workshoppen. Der er åben fra kl. 17-21.

Årskalender Lyngrollespil
Medlemslogin

Her kan du se dit medlemskab, opdatere dine oplysninger mm.

Opdater oplysninger

Her kan du opdatere dine oplysninger i Conventus.
Når du logger ind på medlemslogin, kan du vælge fanen Profil eller Økonomi.
Her har du mulighed for at:

Profil

  • Rette dine profiloplysninger
  • Se hvilke hold du er tilmeldt
  • Se hvilke billetter, du har købt
  • Ændre adgangskode

Økonomi

  • Se dine opkrævninger eller fakturaer
  • Tilmelde et nyt betalingskort
  • Afmelde dit eksisterende betalingskort

Log ind på medlemslogin med din e-mail eller dit mobilnummer herunder, for at få adgang til disse funktioner.

Medlemskab - Genaktivering

For at genaktivere dit medlemskab, skal du gøre 2 ting:

  1. Tilmelde dit nye betalingskort.
  2. Gennemføre den fejlede betaling.

Det gør du ved at åbne og følge denne guides 10 punkter (OBS! åbnes i nyt vindue).

 

 

Medlemsskab - Udmeldelse

For at udmelde dig, følg da denne guides 7 trin:

  1. Log ind på medlemslogin herunder.
    OBS: Hvis du ikke har brugt din adgangskode nedenfor 3 uger, skal du trykke Glemt adgangskode og få en ny tilsendt.
  2. Vælg den profil, som skal meldes ud.
  3. Klik på fanen “Økonomi” og vælg menupunktet “Kortoplysninger”.
  4. Klik i “Afmeld kort og abonnement”.
  5. Klik “Opsig abonnement og afmeld kort “OK” i pop-up vinduet.
  6. Send en mail med det fulde navn på det udmeldte medlem samt årgang til therkild.egeskov@fredericia.dk, når du har gennemført ovenstående 5 trin.

    OBS! Din udmeldelse går systemteknisk først igennem den 1. i den efterfølgende måned. Du vil derfor modtage eventuelle medlems-mails indtil den 1. i den efterfølgende måned. Vi beklager ulejligheden!

Børneattester

Lyngrollespil indhenter børneattest på alle deltager og frivillige over 15 år. Dette gøres via. samtykke under betalingen. Er man mellem 15-18 år er det tilstrækkeligt at den unge selv giver samtykke.