Slå adgang med tegn til/fra

Lyng Rollespil

Lyng Rollespil er et kommunalt fritidstilbud til børn og unge fra 4. klassetrin og opefter.

Der er tilknyttet 4 pædagoger og en stor gruppe frivillige. Deltagerantallet i Lyng Rollespil ligger omkring de 150 - og vi er ca. 100 deltagere på en spilaften. Børn og unge fra andre kommuner kan deltage i rollespillet på samme vilkår, som hvis de bor i Fredericia.

Hvor:
Højmosen fritid
Højmosevej 11
7000 Fredericia

Hvornår:
Der er rollespil hver torsdag, fra 18.00 – 21.00 - dog ikke på helligdage eller skolefridage. Der er vinter pause fra efterårsferien (uge 42) frem til første torsdag i marts, hvor vi starter igen.

Hvordan:
Rollespillet er bygget op som en kampagne (Talansar kampangen), der kører i en forårs- og efterårssæson fra den første torsdag i marts til sommerferien - og efter sommerferien frem til torsdagen før Efterårsferien. Der afvikles ugelejr 2 uge i skolernes sommerferie.

Hvis man er ny:
Hvis man er ny, skal man blot møde op torsdag aften mellem 17.30 og 17.45, spørg efter Mette og hun vil tage godt imod jer. Alt efter alder og erfaring skal man spille i en bestemt gruppe til at starte med. Det gøres for at den nye spiller kan blive introduceret til spillet og reglerne. 

Lyng rollespil har lånevåben som vi stiller til rådighed de første 3 gange. Man må evt. meget gerne tage eget udstyr med.
Man er altid velkommen til at tage kontakt til personalet for yderligere info

Priser
  • Spillere til og med 14 år, er prisen 95 kr. pr. mdr.
  • Spillere fra og med 15 år og opefter, er prisen 70 kr. pr. mdr.

For at deltage i Lyng Rollespil skal man være tilmeldt.
Man skal dog ikke være tilmeldt de første to spilleaftener, da de er prøve gange og derfor gratis.

Rollespilssæsonen betragtes som perioden fra den 1/3 til og med den 31/10. Når man tilmelder sig, betaler man fra den dato man indmelder sig samt hele næste måned. Efterfølgende betales der pr. løbende måned.

Dette er gældende for hele sæsonen som går fra marts til oktober.

Tilmelding

For at deltage i Lyng rollespillet skal man være tilmeldt.
Man skal dog ikke som ny være tilmeldt de første 2 spilgange. De er prøve gange og er derfor gratis.

Har du brug for hjælp, kan du kontakte SJ -Hjælp på mail: kontingent@sjhjaelp.dk 

Trin 1 - Opret Profil:

  • OBS!! Når du trykker på Opret Profil og indtaster oplysninger på det nye medlem, skal du bruge det samme mobilnummer ved BÅDE telefon og mobil!
  • Skriv venligst den e-mailadresse, vi kan kontakte jer på ift. ændring af kortoplysninger mm.
  • Opretter du et medlem på vegne af dit barn, bedes du taste barnets navn og fødselsdato!

Trin 2 – Vælg abonnement:

Efter at have gennemført profiloprettelse, skal du nu:

  1. Vælge et abonnement nedenfor
  2. Logge på med tilsendte oplysninger (du har modtaget en mail med en adgangskode – brugernavnet er din e-mail)
  3. Taste dine kortoplysninger

Du kan se handelsbetingelser for abonnementet ved at klikke her

Hjælp til Indmeldelse/betaling

Har du spørgsmål eller brug for hjælp i forbindelse med betaling/indmeldelse, så kontakt os:

Arrangementer og events

Her finder du tilmelding samt information til vores forskellige arrangementer.
Hvis man ikke allerede har oprettet en profil, skal dette gøres først under tilmelding

Sommerlejr 2024

PRAKTISKE INFORMATIONER:

Der vil være 4 medarbejdere til stede hele ugen – og derudover en del frivillige fra Lyng Rollespil, som børnene kender fra Torsdagsrollespillet samt en fantastisk gruppe af forældre, som kommer og hjælper os med praktiske ting enten før, under eller efter lejren. 

Overnatningen på lejren foregår i egne telte. Vi vil opfordre til, at I lader børnene selv snakke om, hvem der sover hvor og med hvem. 

Vi vil kraftigt opfordre til, at børn under 7. klasse lader deres mobiltelefon blive hjemme. Det vil til enhver tid være muligt at låne en telefon for lige at ringe hjem. I forhold til forældrebesøg har det de foregående år antaget et omfang, hvor vi desværre må lukke ned for det, da det forstyrrer rollespillet for meget. Lad ungerne spille rollespil - og forkæl dem så, når de kommer trætte hjem efter en begivenhedsrig ugelejr.  

Vi vil have tændt for lejr-mobilen hele ugen: 23 32 55 05

I forhold til mad vil der under tilmeldingen være mulighed for at afkrydse hvis man er vegetar eller har allergi. Der vil blive taget hensyn og sammensat en menu til vegetarer osv. men vær opmærksomme under dette punkt, da vi har brug for at kende antallet.

Medicin skal håndteres centralt, i forhold til gældende lovgivning hvis man er under 18 år. og derfor skal Mette (pædagog) kontaktes ved ankomst. Personalet udleverer det hele ugen.

Lejren er arrangeret af personalet, de frivillige og forældre.

DELTAGELSE OG BETALING:

For at deltage i lejren skal man som minimum gå i 4. klasse før sommerferien 2024.

For deltagere under 18 år er prisen 1200 kr.

For deltagere over 18 år er prisen 900 kr.

Man tilmelder sig i toppen af denne fane under arrangement oversigt.

Tilmeldings- og betalingsfrist: 27. juni. Transporten til og fra lejren sørger man selv for.

TID OG STED:

Lejren starter tirsdag, den 9. juli kl. 12.00.

Vi slutter lørdag den 13. juli kl. 12.00.

Vær opmærksom på at ankomst og afhentning er udover det oplyste start og slut tidspunkt.  

ADRESSEN ER:

Hylkedam spejderhytte

Hylkedamvej 54  -  5591 Gelsted

ANKOMST OG AFHENTNING:

Der er ankomst tirsdag mellem kl. 10.00-12.00.

Vi forventer, at man som forældre hjælper med at sætte telt op og får sit barn ”installeret”. Når I ankommer, vil man få anvist er teltplads. Vi vil bede om, at I som forældre har forladt stedet senest kl. 12.00. Vi har en del lejrregler og info, som vi skal havde formidlet til deltagerne, inden vi starter på selve spillet. Vores erfaring er, at det går bedre, når forældrene har forladt området. 

Afhentning lørdag er fra 11.00-12.00.

I forhold til afhentning om lørdagen er det vores ønske, at I som forældre ikke kommer før efter kl. 11.00. Alle skal deltage i den fælles oprydning, runde ordentligt af og sige pænt farvel og tak. Når børnene bliver afhentet, skal I som forældre selv nedtage eget telt. Hvis i gerne vil give en tørn med i den fælles nedtagning af rollepilslejrene, så er man meget velkommen til at komme inden klokken 11.00 og hjælpe os.  

Spejdercenteret er bestemt ikke bygget til at håndtere den meget trafik i forhold til ankomst og afhentning. Det er vores håb, at I som forældre vil møde denne udfordring med tålmodighed og overbærenhed. Vi plejer at udpege nogle trafikregulatorer som vil gøre deres bedst til at få det til at glide bedst mulig.

INFO OM SELVE ROLLESPILLET:

Facebook: Rollespil i Lyng

KONTAKT:

Man er altid meget velkommen til at kontakte os, hvis man har spørgsmål eller lignende:

therkild.egeskov@fredericia.dk23 32 55 05

simon.b.pedersen@fredericia.dk41 12 55 83 

Vi håber igen i år flere af jer forældre vil sende lidt kage med jeres børn, så der er til eftermiddagshygge og forkælelse.

Vi glæder os til en dejlig og spændende uge med rollespil fra morgen til aften

Workshop for de ældste deltagere

Workshoppen er et tilbud til de ældre rollespillere og er et sted, hvor man kan komme og forberede spillet, eller blot være sammen med andre rollespillere - uden at spille rollespil. Man skal gå i 7. klasse og opefter, for at deltage i workshoppen. Workshoppen foregår hver torsdag i perioden fra uge 43 til uge 9 og hver tirsdag i perioden fra uge 10 til uge 42 på Lyng Skole, Højmosen 2 (Indgang ved hallen). 

Lyng Rollespil følger skolernes kalender i forhold til fridage.

Medlemslogin

Her kan du se dit medlemskab, opdatere dine oplysninger mm.

Opdater oplysninger

Her kan du opdatere dine oplysninger i Conventus.
Når du logger ind på medlemslogin, kan du vælge fanen Profil eller Økonomi.
Her har du mulighed for at:

Profil

  • Rette dine profiloplysninger
  • Se hvad du er tilmeldt
  • Ændre adgangskode

Økonomi

  • Se dine opkrævninger eller fakturaer
  • Tilmelde et nyt betalingskort
  • Afmelde dit eksisterende betalingskort

Log ind på medlemslogin med din e-mail eller dit mobilnummer herunder, for at få adgang til disse funktioner.

Medlemskab - Genaktivering

For at genaktivere dit medlemskab, skal du gøre 2 ting:

  1. Tilmelde dit nye betalingskort.
  2. Gennemføre den fejlede betaling.

Det gør du ved at åbne og følge denne guides 10 punkter (OBS! åbnes i nyt vindue).

 

 

Medlemsskab - Udmeldelse

For at udmelde dig, følg da denne guides 7 trin:

  1. Log ind på medlemslogin herunder.
    OBS: Hvis du ikke har brugt din adgangskode nedenfor 3 uger, skal du trykke Glemt adgangskode og få en ny tilsendt.
  2. Vælg den profil, som skal meldes ud.
  3. Klik på fanen “Økonomi” og vælg menupunktet “Kortoplysninger”.
  4. Klik i “Afmeld kort og abonnement”.
  5. Klik “Opsig abonnement og afmeld kort “OK” i pop-up vinduet.
  6. Send en mail med det fulde navn på det udmeldte medlem samt årgang til connie.damm@fredericia.dk, når du har gennemført ovenstående 5 trin.

    OBS! Din udmeldelse går systemteknisk først igennem den 1. i den efterfølgende måned. Du vil derfor modtage eventuelle medlems-mails indtil den 1. i den efterfølgende måned. Vi beklager ulejligheden!

Indhentning af børneattest

I Lyng Rollespil indhenter vi børneattest på alle deltagende, der er 15 år eller derover.

Hvorfor beder vi om børneattest?
Der er flere årsager til, at vi indhenter børneattest.

  • Det er lovpligtigt. Når man er over 15 år og medlem af Lyng Rollespil, betragtes man som frivillig. Vi er ansvarlige for at indhente børneattest på alle frivillige (lige som i fx idrætsforeninger). Årsagen er, at man som frivillig i forbindelse med både rollespillet og andre aktiviteter kan opleve at skulle færdes alene blandt børn under 15 år.
  • For at sikre og skabe trygge rammer for mødet mellem alle deltagende i Lyng Rollespil.

Vi indhenter børneattesten hvert andet år.