
Videnparken
Velkommen til Videnparken – Trekantområdets bedst servicerede iværksætter- og erhvervshus
Hos Videnparken får du mere end blot et kontor. Vi tilbyder professionelle rammer, hvor service, netværk og udvikling er i fokus.
Her finder du et miljø, der understøtter både den spirende iværksætter og den etablerede virksomhed, som ønsker at drive forretning i optimale omgivelser.
Se her, hvad det vil sige at være lejer i Videnparken:
NYHEDER
-
Videnparken har valgt at være med i Flytteguiden, som bliver sendt ud til alle tilflyttere i Fredericia og Middelfart kommune.
Drømmer du om at være selvstændig og starte din egen virksomhed?
Så slå op på side 29 i Flytteguiden og læs mere om hvad Videnparken kan gøre for dig:
Gå til side 29 i Flytteguiden 2025
Vi har indrettet et fotostudie samt et webinar lokale som vores lejere frit kan låne.
Her kan man i fred og ro tage produktfotos, personalefotos eller afholde et webinar / online møde
OM HUSET
-
Daglig Leder
Helle Gammeltoft Flindt
Tlf.: 2080 4511
E-mail: hgf@videnpark.dkReception / SekretærEva Lorey
Tlf.: 7622 1100
E-mail: info@videnpark.dkKontorassistent / ReceptionKristina Niess
Tlf: 7622 1103
E-mail: kn@videnpark.dkMarketingassistentKira Leth Hansen
Tlf: 7622 1104
E-mail: kira@videnpark.dkTeknisk servicelederBrian Larsen
Tlf. 3110 4500Email: brian@videnpark.dk
Teknisk service medarb.Michael Galting
HusassistentGanimete Muslija
HusassistentBitten B. Christiansen
HusassistentEva H. Petersen
VikarCarina Persson
Tlf. 7622 1100
E-mail: info@videnpark.dk -
ER DU IVÆRKSÆTTER?
- Har du fået en god idé?
- Har du planer om at starte din egen virksomhed?
- Er du i tvivl om hvordan du griber dit projekt an?
- Hvad med økonomien?
Spørgsmålene er ofte mange som iværksætter, og det er ikke altid nemt at overskue hvor svarene findes.
Videnparken har et tæt samarbejde med både Business Fredericia og IBC Fredericia/Middelfart
IBC og Videnparken samarbejder om at inspirere de unge studerende til at blive mere nysgerrige på iværksætteri.
Vi tilbyder de unge et besøg hos os, hvor vi fortæller hvad huset kan tilbyde. Desuden fortæller nogle af vores iværksættervirksomheder om, hvordan det er at starte egen virksomhed.Business Fredericia hjælper dig bl.a. med gennemgang af koncept, forretningsplan, budgetter og udarbejdelse af en ‘køreplan’.
Og de står klar til at dele ud af deres erfaringer, og kan støtte dig gennem hele processen frem mod etableringen af egen virksomhed.
Desuden hjælper Business Fredericia dig også med at finde den rigtige rådgiver, som kan rådgive dig inden for regnskab, jura, markedsføring, a-kasseforhold og meget mere.Går du rundt med en forretningsidé, så kontakt gerne Business Fredericia, så I kan tage en snak om din iværksætterdrøm.
Hos Business Fredericia finder du også løbende arrangementer som kan gavne dig og din iværksætterdrøm.
Når man er iværksætter, er det rart at kunne finde de nødvendige oplysninger. Vi har i Videnparken prøvet at gøre det nemt for dig, og har derfor samlet en masse links som vi ved man som selvstændig kan få brug for.
Vi vil gerne yde dig den service at du får samlet alle de nyttige oplysninger på ét sted, i stedet for at skal søge rundt på en masse forskellige sider. Det er nemlig vores filosofi, at det skal være nemt og overskueligt at være lejer hos os i Videnparken.
Vi gør en masse for at du ikke skal bekymre dig om alle de praktiske ting – dem skal vi nok sørge for. Derfor har vi også samlet alle de nyttige links du end måtte få brug for, i forbindelse med din virksomhed.Videnparkens linkliste indeholder links til en række offentlige og private organisationer, som iværksættere og virksomheder kan have glæde af at kende og bruge:
Iværksætterguides
Virksomhedsguide
Guide til opstart af virksomhedFredericia kommune
Iværksætteri og vækst
Business FredericiaSKAT:
SKAT’s hjemmeside for erhvervCVR Registeret:
Virk, siden for CVR registeretArbejdsløshedskasser for selvstændige:
ASE’s hjemmeside
Frie's hjemmesideHent en skabelon til din forretningsplan.
Vi håber at vores linkguide har hjulpet dig igennem de fleste spørgsmål du skulle have svar på, og at du har fundet svarene.
-
Videnparken – mere end bare et kontor
Videnparken er et moderne iværksætter- og erhvervshus med adgang døgnet rundt. Her får du ikke kun en arbejdsplads, men også professionelle rammer og en række serviceydelser, der gør hverdagen nemmere.
Som lejer får du adgang til en lang række faciliteter, der allerede er inkluderet i din husleje, så du kan fokusere på at udvikle din virksomhed, mens vi tager os af det praktiske.
Hos Videnparken får du blandt andet:
- Sparring for iværksættere
- Fotostudie til bl.a. produktfotografering
- Lokale til afholdelse af webinar og onlinemøder
- Fælleskontor
- Fuldt bemandet reception
- Gratis brug af mødelokaler med moderne AV-udstyr
- Handicapvenlige lokaliteter med bl.a. elevator og toiletter
- Fælles tyverialarm
- Kopimaskine med scan, som kan benyttes 24-7
- Gratis parkering
- Postrum til post og pakker
- Professionelle kaffeautomater med stort udvalg i smag og type
- Trådløs internet
- Navneskilt ved vejen
- Rengøring af fællesarealer
- Aviser og tidsskrifter
- Fælles frokoststue
- Fælleskøkkener
- Sociale aktiviteter (fester, julefrokost, fredagsbrød mm.)
- Lagerlokaler i kælderen
Oplev Videnparken indefra
De nævnte services er blot et udpluk af det, vi kan tilbyde dig som lejer i Videnparken.
Vil du have en fornemmelse af huset, stemningen og de muligheder, der følger med et kontor her, inviterer vi dig gerne forbi til en uforpligtende snak og rundvisning.Når du besøger os, mærker du hurtigt den positive energi, fællesskabet og det stærke netværk, som vores lejere skaber i samarbejde med os, og som vi er stolte af at være en del af.
Et fuldt serviceret iværksætter- og erhvervshus
Hos Videnparken Trekantområdet får du mere end et kontor. Vi tilbyder en fuldt bemandet reception og en bred vifte af serviceydelser, der er inkluderet i din husleje, blandt andet:
- Modtagelse af gæster
- Modtagelse og levering af post og pakker
- Frankering og forsendelse af post
- Booking af mødelokaler
- Bestilling af forplejning
- Telefonpasning
- Andre praktiske gøremål for dig og dine kunder
Der er dagligt et udvalg af aviser, som kan læses i receptionen. I huset er der desuden flere cafeområder. Receptionen er bemandet mandag til torsdag mellem kl. 8.00-15.30 og fredag mellem kl. 8.00 – 13.30. Ring og hør nærmere på 76 22 11 00 eller send en e-mail til info@videnpark.dk.
-
Lej et kontor i Videnparken
Hos Videnparken får du kontorlokaler, der kan tilpasses din virksomheds behov. Uanset om du er nystartet iværksætter eller driver en etableret virksomhed.
Alle lokaler er lyse, imødekommende og naturligvis udstyret med de nødvendige faciliteter til netværk og opkobling. Vi tilbyder kontorer i flere størrelser – fra 9 m² til 60 m² – så du nemt kan finde et, der matcher netop din virksomheds behov.
I Videnparken kan du vælge mellem forskellige typer kontorlokaler:
Kontor på ca. 9 m2:
Kontor på ca.15 m2:
Kontor på ca. 20 m2:Kontor på ca. 30 m2:
Kontor på ca. 60 m2:
Videnparken giver dig også mulighed for at leje en arbejdsplads med et skrivebord og en stol i vores Flyverkontor, som bliver delt med andre i samme situation. Derfor har vi oprettet Flyverkontoret:
Flyverkontor
Her kan du leje en fleksibel kontorplads for kun kr. 1.184/mdr. (ex. moms) hvor internet, rengøring, lån af mødelokaler (i begrænset omfang) samt en masse anden service, er inkluderet i prisen.
Vores Flyverkontor er for dig og din virksomhed der har brug for et ‘deltidskontor’, altså et kontor du kun skal bruge 1 – 2 gange om ugen . Enten fordi du har / er en sælger der er meget på landevejen, eller at du har en virksomhed som har de fleste opgaver ude af huset, og derfor sjældent er på kontoret.I lokalet er der 4 arbejdspladser. Der er ingen faste pladser og der er andre virksomheder der vil have adgang til lokalet, hvorfor man skal tage sine ting med sig fra gang til gang. Kontoret kan benyttes max 10 dage pr. måned.
Skulle det ske, at alle borde er optaget når du kommer, får du tildelt en alternativ arbejdsplads i huset. Mødelokale kan lånes max 2 gange pr. måned.
Ring og hør nærmere på telefon 76 22 11 00 eller send en e-mail og aftal gerne tid til en fremvisning. Vi vil mægtig gerne vise dig rundt, så du kan se og opleve den energi og den stemning vi er så stolte af her i huset.
-
9 mødelokaler til enhver lejlighed
Vi tilbyder mødelokaler med plads fra 3 til 32 personer.
Det er gratis for vores lejere at bruge mødelokalerne.Desuden har vi indrettet et fotostudie samt et lokale til at afholde webinar / onlinemøder.
Nedenfor kan du se en præsentation af de forskellige lokaler:
Den Lille Havfrue
- Mødefaciliteter til 5 deltagere
- Whiteboardtavle
- TV skærm
Den Grimme Ælling
- Mødefaciliteter til 6 deltagere
- Multimedieprojektor
- Whiteboardtavle
Lille Claus
- Mødefacilliteter til 10 deltagere
- Multimedieprojektor
- Whiteboardtavle
Den Flyvende Kuffert
- Mødefaciliteter til 16 deltagere
- TV skærm til opkobling
- Whiteboardtavle
- Apple TV
Hans og Grethe
- Mødefaciliteter til 12 deltagere
- TV skærm til opkobling
- Whiteboard / flipover tavle
Store Claus
- Mødefaciliteter til 32 deltagere
- Tv skærm til opkobling
- Whiteboardtavle
Tommelise
- Mødefaciliteter til 2 deltagere
- Whiteboardtavle
Kometen
- Mødefaciliteter til 6 deltagere
- Loungeområde
- Whiteboardtavle
Fyrtøjet
- Mødefaciliteter til 4 deltagere
- Whiteboardtavle
Fotostudie
- Diverse fotolamper
- Diverse baggrunde m.m. til bl.a. produktfotografering
Webinariet
- Ringlight
- Holder til PC
- Kablet internet (for stabil net opkobling)
- Mikrofon til smartphone
-
Her får du en oversigt over vores lejere i alfabetisk orden
A
AGCO Danmark A/S
Agrofond
Aktiv fundraising
ANC Advokatfirma
Aqua Partners APS
Arbejdsmiljøekspert
B
Birgitte Wiese
Bofinans Fredericia ApS
Bonorum Partners ApSD
Dana Lim A/S
Dansk Automat Brancheforening
DSI DantechE
Ecofitt
E.on
Erritsø Finans
European Xpress Logistics ApSF
Fejerdata
Festo
Fremsyn
Fundraising ClubI
iLoq Danmark ApS
Indsats
Isola
Isu Plus Danmark ApSK
KD Marketingsupport
KeyBalance
Konsulenthuset BallisagerL
Lions Danmark
Lolex
Lukas EnemarkM
M Finansinvest
MMWatches
MNetworks
Mv PoleringO
Offerrådgivningen i Danmark
OnlinebooqR
Raundahl & Moesby
Revisionsfirmaet Henrik ChristensenS
Sac-IT
Sensor ECS Danmark A/S
Solo rengøring
Statera Rego ApS
Stationsunderviser
StressAkademiet
SUBzT
Thrace Polybulk
The Leadership and Coachinggroup
Time Collect
Travel Nord
Tusass
Two Hundred Company ApSV
Valubi ApS
Vitec Datamann
Veltec