Klima-, Energi- og Miljøudvalget - 24-01-2022

Referat
Dato:
Mandag, 24 januar, 2022 - 14:00
Hent som fil:
Lokation:
Dagsorden publiceret:
Onsdag, 26 januar, 2022 - 10:35
Referat publiceret:
Torsdag, 27 januar, 2022 - 13:46

Punkt 1 Godkendelse af dagsorden

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Godkendt.

Punkt 2 Introduktion til Klima-, Energi- og Miljøudvalget

Sagsresumé

På dagsordenspunktet gives Klima-, Energi- og Miljøudvalget en mundtlig introduktion til udvalgets område.

 

Sagsbeskrivelse:

Med introduktionen får Klima-, Energi- og Miljøudvalget et overordnet indblik i det område af kommunen, der hører til Klima-, Energi- og Miljøudvalget. Udvalget bliver præsenteret for deres ansvarsområder, områdets overordnede organisering, udvalgets opgaver samt de økonomiske rammer. Udvalget vil desuden blive introduceret til, hvilke strategiske indsatser der er i fokus jævnfør de tidligere fagudvalgs arbejde og Budget 2022.

 

Formålet med introduktionen er, at Klima-, Energi- og Miljøudvalget får en grundlæggende viden om deres samlede område. Introduktionen vil bliver opdelt således at der startes med en generel introduktionen til fagområdet, samt en introduktionen til miljøområdet. På de efterfølgende møder vil de resterende emner under udvalget blive introduceret. 

 

Økonomiske konsekvenser

Ingen

Vurdering

Ingen

Indstillinger

Vækst, Teknik og Klima indstiller, at orienteringen tages til efterretning.

 

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Taget til efterretning.

Punkt 3 Orientering: Grønt Regnskab, 2020. Kommunen som virksomhed og som geografisk område.

Sagsresumé

Der er udarbejdet et grønt regnskab for Fredericia Kommune som virksomhed, 2020. Regnskabet beskriver udviklingen inden for en række udvalgte parametre: Forbrug af el, vand og varme, brændstof til transport og CO2-udledningen.

 

For kommunen som geografisk område beskrives udviklingen i CO2-udledningen.

 

Fredericia Kommune har vedtaget mål om, at kommunen som virksomhed skal være CO2-neutral i 2030. Desuden skal udledningen i Fredericia Kommune som geografisk område reduceres med 70 % i 2030, og der skal opnås CO2-neutralitet i 2050. Begge regnskaber skal give en status for opfyldelsen af mål.

 

Sagsbeskrivelse:

For virksomheden Fredericia Kommune udarbejdes et grønt regnskab hvert år. Regnskabet giver en status for, hvor langt vi er i forhold til at opfylde målet om, at Fredericia Kommune som virksomhed er CO2-neutal i 2030. Udledningen af CO2 fra Fredericia Kommune som virksomhed er de seneste 13 år aftaget med 72 %. Dette fald skyldes først og fremmest, at den danske el bliver stadig grønnere i takt med, at energiproduktionen i stigende grad baseres på vedvarende energi. Skærbækværkets omlægning fra naturgas til biomasse i 2017 har haft stor betydning for CO2-udledningen fra fjernvarmen.

 

2020 var et særligt år præget af Covid-19, som afspejler sig i det grønne regnskab med forventede fald både i forbruget af el, varme, vand og brændstof. Set i forhold til 2019 faldt elforbruget med 8 %, varmeforbruget med 2 % og vandforbruget med 10 %. CO2-udledningen fra kørsel faldt samlet med 4 %.

 

Det grønne regnskab viser, at Covid-19 ikke kun medførte besparelser for kommunen. På trods af nedlukninger skulle de kommunale bygninger stadig driftes i større eller mindre grad, og ekstra fokus på frisk luft, bedre hygiejne og rengøring året igennem medførte øget energi- og vandforbrug. Online-møder sparede transport, men risiko for smitte mindskede f.eks. muligheden for samkørsler.

 

For Fredericia Kommune som geografisk område er der udarbejdet CO2-regnskab hvert andet år. Da nogle data først er tilgængelige længe efter årets afslutning, vil regnskaberne også først kunne udarbejdes med stor forsinkelse. På nuværende tidspunkt er det således regnskabet for 2019, der er det nyeste, der er udarbejdet.  På grund af et skift i metode kan regnskabet ikke direkte sammenlignes med tidligere år.

 

CO2-udledningen fra kommunen som geografisk område var i 2019 beregnet til cirka 18 tons CO2 pr. indbygger. Til sammenligning er den gennemsnitlige udledning pr. borger i Danmark cirka 8 tons.

 

Olieraffinaderiet – der i 2019 hed Shell Raffinaderiet – udledte alene cirka 44 % af den totale udledning. Denne store enkeltudleder er årsagen til, at udledningen i Fredericia Kommune er markant højere end landsgennemsnittet, set i forhold til indbyggertallet.

 

Den resterende udledning af drivhusgasser stammer også primært fra forbruget af fossile brændsler i virksomhederne, og udgør 27 %.  Transportområdet står for 18 %, og husholdningerne for 5 %. Kun 5 % af udledningen stammer ikke fra forbrænding af fossile brændstoffer. 

 

På mødet gives en orientering om regnskabet for kommunen som virksomhed og kommunen som geografisk område.

Økonomiske konsekvenser

Ingen

Vurdering

Vækst, Teknik og Klima vurderer, at regnskaberne giver et retvisende billede af den tidsmæssige udvikling for de udvalgte parametre, og af udledningen af drivhusgasser i Fredericia Kommune som geografisk område.

Indstillinger

Vækst, Teknik og Klima indstiller, at orienteringen tages til efterretning.

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Taget til efterretning.

Punkt 4 Orientering om status for mulig forurening fra Gudsø Brandøvelsesplads

Sagsresumé

I forlængelse af forureningssagen i Korsør, hvor mennesker har indtaget PFOS via kød fra kvæg, har kommunen arbejdet på at undersøge om en evt. forurening fra Gudsø Brandøvelsesplads på tilsvarende vis kan udgøre en sundhedsrisiko.

 

Der er ikke pba. de foreliggende oplysninger noget som peger på, at der er en pågående sundhedsrisiko for mennesker, da der ikke er fundet PFOS i græsprøver fra engen langs Gudsø Mølleå nedstrøms Gudsø Brandøvelsesplads og da der ikke er drikkevandsboringer til almene vandværk i nærheden af brandøvelsespladsen.

 

Kommunen er i dialog med regionen, som forventes at skulle stå for de videre undersøgelser af Gudsø Brandøvelsesplads og evt. øvelsesplads på raffinaderiet. Det er Miljøstyrelsen som er miljømyndighed på raffinaderiet og kommunen har derfor ikke nærmere oplysninger om brandøvelsespladsen her.

 

Sagsbeskrivelse:

PFOS er en del af stofgruppen PFAS som er perfluorerede, menneskeskabte kemiske stoffer. PFOS-forbindelserne er uønskede, fordi de er svært nedbrydelige i naturen, ophobes i fødekæden, er giftige over for mennesker og dyr.

 

Efterfølgende har der været stort fokus på sagen fra medier, folketing samt statslige, regionale og kommunale myndigheder. Særligt fokus har der været på, om der andre steder i landet kan være tilsvarende forureninger fra brandøvelsespladser, som udgør en sundhedsrisiko for mennesker.

 

Regionerne, der står for kortlægning af forurenede grunde har hen over sommeren bedt om input fra kommunerne, Miljøstyrelsen og forsvaret vedr. kendskab til brandøvelsespladser med henblik på at kortlægge omfanget. Det har ført til en bruttoliste med i alt 181 lokaliteter, hvoraf 2 er beliggende i Fredericia Kommune: Gudsø Brandøvelsesplads og en brandøvelsesplads på raffinaderiet.

 

Gudsø Brandøvelsesplads drives og ejes af Trekantområdets Brandvæsen og kommunen er tilsynsmyndighed. Miljøstyrelsen er tilsynsmyndighed på raffinaderiet.

 

Natur og Miljø har lige siden Korsørsagen blev kendt arbejdet med sagen. Indledningsvist for at sikre, at der ikke er nogen akut sundhedsrisiko for mennesker i forbindelse med brandøvelsespladsen i Gudsø.

 

  • Der er udtaget græsprøver på engen hvor der ind imellem sker oversvømmelse fra Gudsø Mølleå, der løber forbi brandøvelsespladsen. Engen har været anvendt til afgræsning (får). Der er ikke konstateret PFOS over detektionsgrænsen i græsprøverne.
  • Fødevarestyrelsen har vurderet, at der ikke er risiko ved at spise kød fra dyr der har gået på græs på engen. Vurderingen bygger bl.a. på resultatet af græsprøver og vandprøver fra Gudsø Mølleå.
  • Der er ikke nogen nærliggende drikkevandsboringer til alment vandværk ved brandøvelsespladsen. Brandskolens egen boring er lukket i 2019. Der er udtaget en prøve i den nærmeste boring ca. 250 m øst for brandøvelsespladsen (en privat drikkevandsboring som forsyner en ejendom – der er ikke fundet PFAS i vand fra boringen.
  • Der er desuden udtaget 5 vandprøver i Gudsø Mølleå nedstrøms brandøvelsespladsen. Resultatet viser et lavt niveau af visse PFAS stoffer.
  • Fødevarestyrelsen har anbefalet at kommunen indfører forbud mod at spise fisk fra Gudsø Mølleå og den inderste del af Gudsø Vig, hvor der allerede i dag pga. fredning er fiskeriforbud. Anbefalingen skyldes, at der endnu er utilstrækkelig viden om optag af PFAS i fisk. Grundejere med jord ned tilden berørte del af Gudsø Mølleå er orienteret ved brev om anbefalingen.

 

Region Syddanmark har oplyst, at Gudsø Brandøvelsesplads, som en af alt 10 PFAS-lokaliteter i regionen, vil blive undersøgt nærmere i 2022. Regionen oplyser, at undersøgelserne forventes igangsat i april/maj.

 

Miljøstyrelsen har varslet undersøgelser af fisk fra en vandløbsstation tæt ved Gudsø Brandøvelsesplads.  Undersøgelsesresultaterne, der forventes at foreligge i starten af 2022 afventes.

Økonomiske konsekvenser

Efter jordforeningsloven er det regionen som har ansvaret for at undersøge og afværge forureninger, hvor der ikke er en ansvarlig forurener, der kan mødes med påbud.

 

Kommunen vurderer umiddelbart, at det ikke vil være muligt at meddele påbud til Trekantområdets Brandvæsen, da øvelsespladsen er etableret i 1962. Hvis der skal meddeles påbud efter Jordforureningsloven skal kommunen godtgøre at den væsentligste del af forureningen er sket efter 2001. Trekant Brand oplyser, at indholdet af PFOS i brandslukningsskum tidligere var højere og at øvelselsesaktiviteterne var mere omfattende end i dag.

 

Trekantområdets Brandvæsen har dækket udgifter til analyse af græs- og vandprøver.

Vurdering

Det vurderes, at der med de iværksatte undersøgelser er sikret at der ikke er en pågående risiko for menneskers sundhed

Indstillinger

Vækst, Teknik og Klima indstiller, at Klima-, Energi- og Miljøudvalget tager orienteringen til efterretning

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Taget til efterretning.

Punkt 5 Orientering om status for opfyldt grusgrav syd for Læsøvej

Sagsresumé

Det er konstateret at i alt 19 ejendomme i starten af 1960´erne er etableret på en tidligere opfyldt grusgrav syd for Læsøvej. Det opfyldte område er ikke blevet kortlagt som forurenet af det tidligere Vejle Amt, hvor der fra 1990´erne skete kortlægning af en lang række andre fyldområder i kommunen.

 

Region Syddanmark, der står for den offentlige indsats i jordforureningsloven, har undersøgt ejendommene i området. På baggrund af resultaterne er i alt 17 ejendomme i dag helt eller delvist kortlagt som forurenede og der vil ske en videre indsats på 9 af de 17 ejendomme, hvor forureningen vurderes at kunne udgøre en risiko for den nuværende anvendelse.

 

Flere af grundejerne peger på, at de pga. de nye oplysninger om forureningen vil lide et værditab på deres ejendom og spørger i den forbindelse til kommunens ansvar i sagen og muligheden for at opnå økonomisk kompensation.

 

Det vurderes, at der ikke pt. er tilstrækkelige oplysninger til at kunne afgøre spørgsmålet endeligt, men på baggrund af de oplysninger som Fredericia Kommune i øjeblikket har, så er der ikke umiddelbart noget, der entydigt peger på, at kommunen kan gøres ansvarlig.

 

På mødet vil der være en orientering om, hvilke muligheder kommunen har.

 

Fredericia Kommune har den 5. oktober 2021 afholdt et informationsmøde for grundejerne i området med deltagelse fra regionen. Der var grundejerrepræsentanter fra alle de berørte ejendomme til stede ved mødet og der blev stillet forskellige spørgsmål til bl.a. sundhedsrisikoen, værditabsordningen, regionens videre indsats, kortlægning af fyldpladser og kommunens eventuelle ansvar.

 

Sagsbeskrivelse:

Natur og Miljø blev i juni 2020 efter en henvendelse fra en grundejer på Vejrøvænget opmærksom på, at en række boliger i området omkring Alrøvænget, Hjarnøvej, Læsøvej, Samsøvej, Vejrøvænget var opført på et opfyldt område, hvor der tidligere har været grusgrav.

 

Området var ikke kortlagt efter jordforureningsloven som en lang række andre fyldområder/lossepladser i kommunen og kommunen orienterede derfor regionen om sagen.  I Fredericia er der i dag registreret mellem 40 og 50 kortlagte lossepladser og fyldområder.

 

Da byggeri ovenpå opfyldte områder kan udgøre en risiko for arealanvendelse til boligformål, gik regionen kort efter i gang med at undersøge og kortlægge ejendommene i området. Status er i dag, at i alt 19 ejendomme er undersøgt af regionen – og af disse er 17 blevet helt eller delvist kortlagt som forurenede.

 

Regionen har afsluttet sagerne på 9 ejendomme, hvor der ikke er fundet forurening, der udgør en risiko for den eksisterende anvendelse til boligformål. På de øvrige ejendomme skal der ske nærmere undersøgelser eller afværgeforanstaltninger (hovedsageligt for at forhindre direkte kontakt med forurenet jord på udenomsarealer).

 

Kommunen har ingen oplysninger om drift af en egentlig losseplads i området, men det fremgår af arkiverne, at kommunen har ejet området og i 1962 solgt det til private, hvorefter det er udstykket til boligparceller. Forud for salget blev det oplyst til køberen Mølleejer Axel Petersen, der var konservativt byrådsmedlem i perioden 1. april 1950 til 31. december 1968, at der på en del af arealet har været grusgrav, som er opfyldt af dagrenovation.

 

Grusgraven er formentlig fyldt op i perioden mellem 1954 – 1962. Det var før Miljøbeskyttelsesloven som kom i 1974. Kommunen er ikke bekendt med, at der på det tidspunkt var krav om en godkendelse til fyldpladsen.  

 

I forhold til grundejerne, så er der ikke umiddelbart nogen lovgivning som kan hjælpe den, der i god tro har erhvervet en ejendom, der viser sig at ligge på en forurenet grund.

 

Flere af grundejerne peger på, at de mener, at kommunen er ansvarlig for det værditab, de står med i dag. Dette er under afklaring.

 

Kommunen har tirsdag den 5. oktober 2021 afholdt et orienteringsmøde for de berørte grundejere. På mødet, hvor der deltog 28 grundejerrepræsentanter, orienterede regionen om undersøgelsesresultaterne og den videre proces for de 9 ejendomme, hvor der fortsat kan være en risiko i forhold til den eksisterende arealanvendelse.  Regionens videre indsats kan fremrykkes ved at grundejerne tilmelder sig den såkaldte værdtitabsordning. Ordningen omfatter en egenbetaling på op til 40.000 kr., der dog tilbagebetales efter endt indsats, såfremt ejendommen stadig er kortlagt, hvilket vurderes at være tilfældet i denne sag. Alle 9 ejendomme er tilmeldt.

 

Desuden orienterede kommunen om de historiske oplysninger fra kommunens arkiver og de foreløbige juridiske vurderinger af ansvarsforhold mv.

Økonomiske konsekvenser

Der har fra forskellig sider været efterspurgt, om byrådet har et ansvar i sagen og om kommunen vil yde en økonomisk kompensation til de i området berørte borgere. For at en sådan sag kan forelægges byrådet til beslutning, skal sagen være grundigt sagsbehandlet, så byrådet på et fuldt oplyst grundlag kan træffe en beslutning. I spørgsmål om, hvorvidt Fredericia Kommune kan have et ansvar i forbindelse med salget og udstykningen af grunde ved Alrøvænget, Hjarnøvej, Læsøvej, Samsøvej og Vejrøvænget, så er sagen på nuværende tidspunkt et godt stykke fra at være fuldt oplyst. Det er derfor ikke muligt at forelægge sagen for byrådet på nuværende tidspunkt, da byrådet så risikerer at træffe en ulovlig beslutning.

 

Når sagen på et tidspunkt er tilstrækkeligt oplyst, så vil byrådet kunne tage stilling til, hvorvidt byrådet vil suspendere den forældelse, der allerede er indtrådt og eventuelt betale erstatning eller give et forholdsmæssigt afslag, hvis det vurderes, at der er et ansvar for Fredericia Kommune eller alternativt, at det vurderes, at Fredericia Kommune hæfter for en værdiforringende mangel (samlet benævnt ”økonomisk kompensation”). Er betingelserne for et ansvar eller et forholdsmæssigt afslag ikke til stede, så vil Fredericia Kommune ikke kunne yde nogen økonomisk kompensation.

 

På baggrund af de oplysninger som Fredericia Kommune i øjeblikket har, så er der ikke umiddelbart noget, der entydigt peger på, at kommunen er ansvarlig eller vil kunne give et forholdsmæssigt afslag. Baggrunden herfor er, at der i en skrivelse af 10. april 1961 til den senere køber Mølleejer Axel Petersen bliver oplyst, at der på en del af arealet har været grusgrav, som er opfyldt med dagrenovation. Fredericia Kommune har herved opfyldt sin loyale oplysningspligt som grundsælger, ligesom grunden, af samme årsag, ikke har været behæftet med en skjult mangel, der kan begrunde et forholdsmæssigt afslag for en værdiforringende mangel.

 

Der har i medierne været omtalt en sag fra Ringkøbing-Skjern Kommune, hvor kommunen har givet en økonomisk kompensation til nogle grundejere. Så vidt Fredericia Kommunen har kunne finde ud af, så var situationen den, at det var Ringkøbing-Skjern Kommune, der var grundsælger til de enkelte grundejere, uden at oplyse noget om grundens tidligere anvendelse. Fredericia Kommune er ikke grundsælger, men er derimod sælger af et areal til udstykning med oplysning om, at arealet er en tidligere grusgrav, der er opfyldt med dagrenovation.

 

Som lovgivningen er, så vil det ikke være lovligt for en kommune at yde en økonomisk kompensation til grundejerne på Alrøvænget, Hjarnøvej, Læsøvej, Samsøvej og Vejrøvænget med mindre kommunen er retligt forpligtet hertil. Hvis kommunen yder kompensation, uden at være retligt forpligtet hertil, så vil det være ulovlig støtte til enkeltpersoner. Såfremt et byråd beslutter at gøre det, på trods af, at det vil være ulovligt, så vil det i yderste konsekvens kunne være ansvarspådragende for det enkelte byrådsmedlem.

 

Senest har kommunen dels modtaget supplerende dokumenter til sagen fra en byrådspolitiker den 14. december og dels modtaget en henvendelse af. 3. januar 2022 fra en af grundejerne i området.

 

Kommunen har gennemgået de dokumenter, som er fremsendt den 14. december 2021 og den 3. janaur 2022. Ingen af dokumenterne indeholder oplysninger af en karakter, der ændrer på den tidligere vurdering. Den loyale oplysningspligt blev opfyldt i brev af 10. april 1961 i forhold til, at der på dele af arealet har været en grusgrav, der er opfyldt med dagrenovation.

 

I henvendelsen af 3. januar 2022 fra grundejeren i området henvises til en række forhold, der, efter grundejerens vurdering, kan have betydning for ansvarsvurderingen i.f.t Fredericia Kommune, - bl.a. at der er fundet olie, tjære og tungmetaller i området. Kommunen bemærker, at der helt op til slut 1970´erne kan findes eksempler på, at dagrenovation bestod af såvel husholdnings- som industriaffald, hvilket i udgangspunktet taler for, at de stoffer, der nævnes, ikke umiddelbart forekommer at være usædvanlige. I perioden før og op til salget af ejendommen var der ikke, hos hverken myndigheder eller private, fokus på de forureningsudfordringer, der kunne være ved den måde, der blev drevet lossepladser i Danmark, hvilket underbygges af, at den første miljøbeskyttelseslov vedtages i 1973 med ikrafttræden i 1974.

 

Kommunen vurderer derfor, at der ikke i de oplysninger, som grundejeren kommer med, er noget, der kan give anledning til en ændret vurdering. Som også tidligere nævnt, så kan der i forbindelse med konkrete sager, der ikke har noget med selve grundsalget at gøre, hos kommunen være lavet sagsbehandlingsfejl. Er det tilfældet, så vil sådanne eventuelle fejl kunne begrunde et ansvar for kommunen i en konkret sag, men sådanne eventuelle sagsbehandlingsfejl er ikke konstateret og de vil i givet fald de måtte eksistere alene have betydning i.f.t den konkret berørte ejendomsejer.

Vurdering

Sagen vurderes løbende, når og hvis der fremkommer nye oplysninger, ligesom forvaltningen fortsat er i løbende dialog med regionen.

Indstillinger

Vækst, Teknik og Klima indstiller, at orienteringen tages til efterretning.

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Taget til efterretning.

Punkt 6 Tillæg 1 til Spildevandsplan 2020 - behandling af høringssvar

Sagsresumé

Forslag til Tillæg 1 til Spildevandsplan 2020, blev vedtaget af Fredericia Byråd den 6. september 2021, har været i offentlig høring i 8 uger i perioden den 5. oktober 2021 til 30. november 2021

 

Der skal etableres boliger ved Dalsvinget 14, som er omfattet af lokalplan B35. Området er ikke tidligere indarbejdet i Spildevandsplanen. Dette tillæg nr. 1 til Spildevandsplan 2020 er udarbejdet for at sikre, at alle kloakerede oplande er beskrevet i kommunens spildevandsplan

 

Sagsbeskrivelse:

Der etableres 24 boliger ved Dalsvinget 14, som separatkloakeres.  Spildevandet tilsluttes Fredericia Spildevand og Energi A/S spildevandsledning, der leder til renseanlægget og tag-og overfladevand tilsluttes Fredericia Spildevand og Energi A/S regnvandsledning, der udleder til Erritsø Bæk. Oplandets størrelse er 10.490 m2.

 

I høringsperioden er der indkommet 1 høringssvar fra Beboerne på Dalsvinget, Foreningen Dalsvinget info, som har stillet 5 konkrete spørgsmål til håndtering af overfladevand i forbindelse med etablering af boliger ved Dalsvinget 14.

 

Tillæg 1 kan ses på Fredericia Kommunes Spildevandsplan 2020

 

Høringssvaret fra Beboerne på Dalsvinget, Foreningen Dalsvinget info samt fyldestgørende svar fra Natur og Miljø vil blive gennemgået nøjere på udvalgsmødet.

Økonomiske konsekvenser

Ingen

Vurdering

Det indkomne høringssvar giver ikke anledning til, at tillægget skal ud i fornyet offentlig høring.
Natur og Miljø anbefaler, at der ikke sker ændringer af tillæg 1 til Spildevandsplan 2020, men at Beboerne på Dalsvinget, Foreningen Dalsvinget info får fremsendt et fyldestgørende svar på fremsendte høringssvar

Indstillinger

Plan, Byg og Miljø indstiller, at Klima-, Energi- og Miljøudvalget anbefaler Økonomi- og Erhvervsudvalget og Byrådet, at Tillæg nr. 1 til Spildevandsplan 2020 vedtages endeligt.

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Anbefales.

Punkt 7 Orientering

Sagsresumé

Sagsbeskrivelse:

Orientering og spørgsmål fra udvalgsformanden

 

 

 

Orientering og spørgsmål fra udvalgsmedlemmer

 

 

 

Orientering fra administrationen

 

 

 

 

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Vurdering

Ingen.

Indstillinger

Byrådssekretariatet indstiller, at orienteringen tages til efterretning.

Beslutning i Klima-, Energi- og Miljøudvalget den 24-01-2022

Orienteret omkring ansøgning til Cirkulære Byer. Orienteringen taget til efterretning.

Punkt 8 Underskriftside

Sagsresumé

Udvalget skal godkende beslutningsprotokollen.

 

Sagsbeskrivelse:

Udvalget skal godkende beslutningsprotokollen.

 

For at godkende beslutningsprotokollen, skal hvert medlem underskrive ved at trykke på Godkend i First Agenda.

Økonomiske konsekvenser

Ingen.

Vurdering

Ingen.

Indstillinger

Fagafdelingen indstiller